Känsliga läsare varnas...eller "Ta ingen skit!!!"

Den kända barnprogramsfiguren Grynet myntade ett utryck som fick stort genomslag bland Sveriges ungar: Ta ingen skit!!! Min dotter är tyvärr för ung för att ha varit med under "Grynet-eran". Följande utspelade sig en fredagskväll (igår), runt klockan 18 någonstans i Sverige:

Jag hade gett Saga en skål med vindruvor som hon satt och smaskade på och jag satt och läste en tidning. Helt plötsligt hör jag ett spottande och fräsande och tittar till henne men allt verkar vara lugnt...fortsätter att läsa min tidning när jag helt plötsligt fryser till is! Det var nog inga vindruvor hon satt och käkade på...det var något annat. Slänger ifrån mig tidningen och rusar upp ur soffan...när hon ser att jag med stormsteg är på väg bort till henne tar hon en mun full av det hon har en hand full av...nämligen BAJS FRÅN HENNES BLÖJA!!! Jag blir paralyserad och vet inte vad jag ska börja med...gräva i munnen eller ta bort det hon har i handen...slänger in henne i duschen och försöker med hulkande ljud gräva ur det hon har i munnen...ungen är vansinnig, på mig, för att jag har mage att gräva i hennes mun. I den stunden bestämde jag mig för att aldrig äta mer...någonsin! Världens bästa diet - kolla på ditt barn som äter sitt eget bajs.

När svärmor ringde senare på kvällen ville jag ha support och stöd för att kunna bearbeta denna traumatiska händelse...hon fick inte ur sig ett ord utan det enda jag hörde var ett hysteriskt garvande...till sist sansar hon sig och säger att Saga nog är mogen för att börja använda pottan. Jag kontrar med att säga att jag nog tycker att hon är mogen för att flytta hemifrån.

Messade även min kompis Ann för att få support. Till svar fick jag: Dagens första asgarv...TACK! Lite senare (när Ann sitter på fin middag) fick jag följande SMS: Det var ett så långt tråkigt tal så jag var tvungen att visa ditt mess om Sagas bajsät. Vi är nu roliga bordet! Tack än en gång! Sagas bajsätande har i alla fall lyckats roa några.

I skrivandets stund står hon just nu och tuggar på ett blockljus med vaniljsmak...det är skönt att hon har valt att raffinera sin smak samt valt något som doftar bättre...

Vad hände med att äta Tom- och Jerrykex...eller smörgåsrån?

Over and out...

Y.S
/A

Kommentarer
Postat av: Lovisa

Hahaha, åh! <3

Jag vet inte hur en sån här historia kan få mig att längta efter en bebis men det gör den!

Kram!

2008-09-27 @ 12:18:11
URL: http://lovisaekdahl.blogspot.com
Postat av: Madeleine

Det roligaste inlägget jag läst på länge! Haha!

Jag tänker på dig, Anna! Du är bra :D

2008-09-27 @ 23:41:36
URL: http://herloudthoughts.blogspot.com/
Postat av: Madde K.

It will never be the same to kiss that baby again...

2008-09-28 @ 20:22:04
Postat av: Nisse

Ja du, inför föräldraskapet så var det ingen som förberedde en på sånt här.



Jag garvar inte, jag lider med dig.



Har varit med om liknade grejer......ej värda att nämna i detta forum.



Keep it up!



kram Nisse

2008-09-29 @ 12:34:38
URL: http://nissejohannesson.blogg.se/
Postat av: Madde

HAHAHAHAAHA!! Det var det värsta! Fy faskiken vilken panik!

2008-09-29 @ 14:28:12
Postat av: Anncie

HAHAHAHAHAHA välutvecklat smaksinne vid tidig ålder den där donnan, ser bra ut för framtiden. Ge henne en puss på munnen från gudmor.

2008-10-01 @ 21:43:22
Postat av: teddy

Ojojo nu fick ni mig att skratta iaf :) ja det var ju ingen finsmakare direkt men hon lär nog sig med tiden ska du se :)

Vaniljljus är ju som sagt mycket bättre :)

2008-10-03 @ 16:13:27
URL: http://caitlin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0