It´s all about wedding, wedding and wedding...

Nu är det officiellt...jag är en bridezilla! Har spenderat natten med att drömma mardrömmar om bröllopet - blir försenad och står i gympaoverall när det är fem minuter tills vigseln börjar, att jag har glömt att beställa maten, att jag blir jagad och stenad på stan och kommer försent p g a det! Jag vet att det här inte är konstiga drömmar på något sätt och inget konstigt "freudianskt" i dem men ändå...jag lovade mig själv att inte bli sån här.

I lördags sprang jag och Ann runt på stan i regnet i 6 timmar för att hitta ett sablans flor...ett flor som jag på kvällen beställde från "Det förlovade landet"  via internet genom några enkla knapptryckningar...ska man blir rik i Stockholm ska man öppna en florbutik. Inte ens de mest välsorterade tygaffärerna har flor - "men vi har tyll!"  Vem faan vill ha tyll hängandes framför ögonen??!!

Springer även runt och rekar bröllopstårtor...problemet är att när man öppnar munnen och andas ordet "bröllop" byter helt plötsligt affärerna taxameter...Var på Dellan (Delselius i Gustavsberg) och frågade. Med en smått förnedrande ton inledde "tårtfian" samtalet med att säga: allt hänger på vad du är villig att betala....45 spänn biten...45 spänn x 90 gäster = 4050 kr...och det är för tårtan bara...Skulle säga...allt hänger på om du är villig att sälja din njure till donation...dyrt!

Anders har hämtat ringen men jag får inte prova den...inte ens lukta på den...inte ens klappa på den och säga: vad glad jag är att du ska bli min! Men karlsloken kan skicka bilder på den via MMS...Anders drömde att jag födde torskblock (ni vet...frysta från Findus) härom natten...(HA HA HA Anders...nu får du igen för att jag inte får prova ringen). Torskblock som förvandlades till en baby så fort den var född...UFO??!! Nog för att jag drömde att jag skulle föda barn utan ögon, armar och ben men jag drömde aldrig att jag skulle föda ett torskblock! Inte ens en liten fryst räka...

Over and out
Y.S
/Bridezilla Asp...
Åhlgren to be...

Kommentarer
Postat av: Angelica (Leka)

Ett gott skratt förlänger livet :) tack för det roliga inlägget. Kram

2008-09-09 @ 18:32:54
URL: http://theheartbeatofanangel.blogg.se/
Postat av: Tony

åh anna, du är galen! och fantastisk! jag är så otroligt glad för din skull! kram

2008-09-10 @ 09:04:29
URL: http://nicolaeandkate.blogspot.com
Postat av: teddy

hihih jag känner igen det där. Precis så galen var jag också. Blir det stor klänning nu då?

2008-09-10 @ 23:43:02
URL: http://caitlin.blogg.se/
Postat av: teddy

Hihih ja vi gifte oss faktiskt där nere med ca 25 svenska gäster vid sidan om :) Gick hur bra som helst och bröllopet går inte att beskriva i ord - lyckat!!!!

Hur många blir ni??

Jag förstår om nerverna kryper på dig. Men tänk så här - att allt litet som du planerar inför gör du bara en enda gång, sedan aldrig mer.

Då blir det lättare att njuta- ist, för att låta nerverna ta över :)



kramis

2008-09-11 @ 09:32:15
URL: http://caitlin.blogg.se/
Postat av: Lena

Älskar att läsa din blogg, Anna! Hinner aldrig ringa för du vet hur det är, när man kommer ihåg att man ska ringa så är klockan alldeles för mycket för att störa... Kram!

2008-09-11 @ 09:35:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0