Feels like walking "The Green Mile"...

Jag tror vi alla har sett den helt underbara filmen "The Green Mile" (Den gröna milen...reds anm.). Tom Hanks spelar en fängelsevakt på avdelningen där fångarna sitter och väntar på att avrättas. En av karaktärerna är en färgad kille...kille och kille...amazon...jätte...bamsestor. Jag är som han...våra kroppshyddor och intellekt är inte så lika men han har en magiskt förmåga och det är att han kan suga ut sjukdomar ur folk så att de blir friska...Tom Hanks drabbas av urinvägsinfektion...Vips så suger John Coffey ut sjukdomen ur honom. Det tär på krafterna och han blir svag men han ställer verkligen upp för mänskligheten...det är nu våra likheter börjar! Mitt barn går på dagis...på dagis finns hela batteri av sjukdomar...det är bara att välja och vraka. Min största rädsla när Saga började på dagis var att jag skulle behöva vara hemma och VAB:a jämt och att Saga skulle ha konstant feber...Ack så fel jag hade...DET ÄR JAG SOM ÄR SJUK HELA TIDEN!!! Nu är det tredje gången under en väldigt kort period som jag är risig igen och nu tog jag mig i kragen och begav mig till Nacka Närakut (TACK GODE GUD FÖR ATT NI FINNS)...efter en übersnabb undersökning (jag skojar inte...max två minuter) konstaterade min nya favoritdoktor att jag har bihåleinflammation och...(det räcker inte bara med det)...bronkit!!! Hästdoser av hästpenicillin har inhandlats och nu är det bara att vänta ut skiten...Min undran är nu...varför är inte Saga sjuk? Och varför lassar hon inte hälften av bakterierna på sin far? Nej, det är bara att konstatera...jag är John Coffey...fast förklädd till vit kvinna...och utan att sitta på death row...Så har ni några sjukdomar (allt utom maginfluensa för jag hatar att spy) så är det bara att komma till mig så "suger" jag ut dem ur kroppen på er...men jag tänker faan ta betalt...det gjorde inte John Coffey...

Over and out

Y.S
/Bakteriehärden Asp


Kommentarer
Postat av: Nisse

Hahaha, Anna min vän ..du suger inte ut sjukdomar....du roar oxå. Bra inlägg. Det är ju rätt skönt med hyfsat friska barn. Gnälliga snorisar är ju inte heller så kul?



Kram Nisse

2008-10-14 @ 14:26:23
URL: http://nissejohannesson.blogg.se/
Postat av: Anncie

Du får en femma om du snor min PMS...annars får du stryk ty jag blir våldsam av detta månatliga hormonpåslag, deal?

2008-10-14 @ 20:38:09
Postat av: Anna "The Blogger"

Ha ha ha! Kostar piptypive dollar!

2008-10-15 @ 09:06:35
URL: http://ata.blogg.se/
Postat av: Hanna

Då vet jag vad jag har att vänta med Vincent framöver...Som du märkt har jag äntligen lyckats hitta din blogg - Tack vare "Fejjan". Nu ska jag aldrig släppa taget, kram!

2008-10-15 @ 10:06:59
Postat av: teddy

Tack tack sötnosen för gratulationerna :)

Hoppas allt är väl med dig denna veckan!



stor kramis ifrån gbg.

2008-10-15 @ 18:28:29
URL: http://caitlin.blogg.se/
Postat av: Ida S

Haha skönaste inlägget jag läst på länge! Hur är det med dig? Missade ju dig när du var o hälsade på i skolan :( Inte bra att skolka man missar en hel del. inte bara engelska utan också DIG!

Massa kramar från danstvåan <3

2008-10-15 @ 20:38:30
Postat av: Malin

Äntligen kommer jag in på din blogg!!Kram

2008-10-17 @ 14:53:37
Postat av: sessan

En underbar film =) gråter varje gång jag ser den! Har du sett the notebook???

2008-10-17 @ 15:46:12
URL: http://sessan82.blogg.se/
Postat av: Sessan

OMG... grattis grattis! HUr känns det? vi är mitt i planeringen... har planerat det här i över ett år nu, dock börjar vi med den riktiga planeringen där man faktiskt får köpa saker, nu!

2008-10-17 @ 18:40:57
URL: http://sessan82.blogg.se/
Postat av: Maja Söderström

Hej!

Vilken tur att lilla Saga har en sådan stålkvinna till mamma:)



vill bara inflika efter Idas komentar, jag skolkar ALDRIG! Hur i hela friden kunde jag missa tidernas lärare när hon var på besök? De måste ju annonsera ditt besök!



Hoppas du har det bra!



PS ha lite överseende med min svenska, då jag inte längre har en stålkvinna till svenskalärare som sprudlar av idéer ;)

2008-10-17 @ 18:57:46
URL: http://andreasomaja.blogspot.com
Postat av: Johanna

Här har du en bridezilla till...fniss

2008-10-17 @ 19:10:05
URL: http://seluna.blogg.se/
Postat av: Johanna

Pirrigt ja! Men såå spännande!! När ska du gifta dig?

2008-10-18 @ 15:12:33
URL: http://seluna.blogg.se/
Postat av: Maja Söderström

Vi saknar dig super mycket men hoppas du trivs på nya skolan! Förstår att det måste kännas jätte bra att vara närmre solstrålen om dagarna=)

Den nya svenska läraren (särskrev jag nu=p?) är inte alls lika bra, känns väldigt osäker och just nu känns klassen ganska trög. Jag har ändå beslutat att ge honom en chans, han försöker och är ju faktiskt nybakad. Det tar väl lite tid att komma in i "sitt" lärande.

Trist att de nya eleverna inte är lika motiverade, men jag är övertygad om att det inte tar lång tid innan förändring kommer iochmed deras nya superlärare!



Super bra blogg föresten, den borde du ha skrytit med!



Kramar till en stålkvinna från en som så skall bli=)

2008-10-18 @ 19:27:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0