Som en kalv på grönbete...eller Linus på linjen...

I lördags var det dags för min kompis Malins möhippa! Detta innebar en dag med mina vänner...utan barn och utan måsten. Klockan ringde klockan sex (jippiee - 20 minuters extra sovmorgon mot vad jag brukar gå upp i veckorna). Anders skjutsade in mig till Jenny där alla skulle samlas och äta frukost. Efter det begav vi oss till Bromma flygplats där Malin skulle få flyga flygplan. Klockan 09.30 knäcktes första flaskan med skumpa! Efter det begav vi oss till Rålis för att inta lunch, dricka ännu mer skumpa och rosévin och låta Malin skämma ut sig lite grann (posera i bikini med olika attiraljer för varje årstid) och det genomförde hon med bravur! Framåt tvåsnåret började alla bli lagom mosiga efter alldeles för mycket vin och sol. Försökte få igång alla med att föreslå att vi kanske skulle raka av Malin ena ögonbrynet (två veckor till bröllopet) eller sätta henne på ett tåg till Sundsvall utan pengar...nedröstades vänligt men bestämt. Efter det promenerade vi upp till Fridhemsplan och det var dags för LINEDANCE!! För alla er som inte vet vad det är kan jag sammanfatta det med att man dansar på rad i olika kombinationer till countrymusik! Hur kul som helst! Mamma! Jag ber om ursäkt för att jag garvade åt dig när du började på linedance. Jag anser mig vara ganska hyfsad på att dansa efter flera år på diverse danskurser men detta var supersvårt. Kan det bero på ett tidigare intag av vin och alldeles för mycket sol? Tanken är att det ska vara en social dans där man dansar mot varandra och nickar lite käckt. Jag spenderade en och en halv timme med att stirra på mina fötter och undra varför jag har två vänsterfötter. Efter det var det tänkt att man skulle inta ännu mer champagne på Gondolen. Jag har ju ett gravt handikapp och det är min höjdrädsla så jag erbjöd mig snabbt att hjälpa till att fixa i lokalen där vi skulle käka middag. Vi avnjöt sedan Tapas och ännu mera rödvin och hade hysteriskt roligt. Efter middagen kom Jenny på att vi skulle ta "Arty" bilder...vad sjutton är en arty bild? Mina älskade tjejkompisar har precis varit i NY och jag antar att de har inspirerats av resan...bifogar en "arty picture" Hi hi...är den arty? Eftersom jag bor på landet var jag tvungen att åka med sista tåget som gick klockan ett men det var nog tur det annars hade jag väl fortfarande haft ont i huvudet. Dagen efter vaknade jag med en bultande huvudvärk och en diffus smärta i nacken. Huvudvärken har gått över men nackvärken sitter i...har försökt hitta felkällan och inte förrän i måndags kom jag på det...Linus på Linjen har dansat och stirrat ner på sina fötter i en och en halv timme...

Detta var en liten update av vad jag har varit med om...

Over and out
image17
Y S
Anna



Blev visst lite mörk men ni kanske ser ändå...

Kommentarer
Postat av: suss

dricka lika mycket på sista måltiden så har vi skoj!

2008-05-15 @ 17:26:37
Postat av: Lovisa

ANNA! Det var tusen år sen jag hade internet, men nu har jag det igen och bilden var jättefin och jag tröttnar aldrig på att läsa din blogg! Kan du inte ge mig din mail, jag har tappat bort den.
Puss&kram
Lovisa.

2008-05-21 @ 02:59:04
URL: http://lovisaekdahl.blogspot.com
Postat av: Jimmy

så mår jag varenda lördag.. och söndag :P
Haha, inte.

2008-06-05 @ 23:09:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0