Jaha ja...då ska man bli en ärbar kvinna...

Efter allt tjat om ens dotter som är en bastard och att leva i synd etc etc (lite skämtsamt) är det då dags: JAG SKA GIFTA MIG, GÄNGA MIG, CIVILTILLSTÅND: GIFT!!! Jag fyller 30 och vi tänkte passa på att gänga oss på samma gång. En enkel borgerlig vigsel som vi infogar, likt en fotnot, i (på) min 30-årsfest! Jag vill inte ha något fancy-pancybröllop med 3-rätters och långa tal utan enkelt och smakfullt med buffé och lådvin. Gästerna ska helt enkelt känna sig bekväma. Klänningen ska vara av enkelt snitt och helst sluta precis ovanför knät och inget ryschpysch på. Problemet är bara: JAG HAR FÅTT BRÖLLOPSFEBER!!! Från en enkel ring till en med 7 stenar...från ett enkelt fodral till en klänning med chiffong och underkjol...var ska det här sluta??? Anders skakar på huvudet varje gång jag kommer hem från jobbet och har spenderat tiden på ett tråkigt möte med att komma på nya saker vi måste tänka på...idag senast satt jag och funderade på hur dukning och bordsdekorationerna skulle se ut!!! Vad hände med vaxduk och pappersservetter??!!

Som ni kanske förstår kommer bloggen handla ganska mycket om detta utmattande uppdrar - att planera ett bröllop! Har ni några bra tips är ni välkommen att maila och lova mig...snälla lova mig att säga till om jag blir en BRIDEZILLA!!

Over and out

Y.S

/The wife to be...


NO NO NO...eller kanske...

Kommentarer
Postat av: rebecka

Haha va roligt att det blir av! Kul att du kanske börjar skriva lite här igen också. Ha de så bra. Kram Reb

2008-08-26 @ 15:06:43
URL: http://rebeckatea.blogspot.com
Postat av: Lovisa

Åh Grattis!!! Gud vad roligt!!! Vad glad jag blir! Pusspusspuss.

2008-08-26 @ 17:34:36
Postat av: stina

2008-08-27 @ 21:56:10
Postat av: stina

Nämen dra på trissor! Är det dags nu? Grattis! Kram på dej, Stina!

2008-08-27 @ 21:57:36
URL: http://www.stinastar.com
Postat av: Sandra

Grattis! =) Min pappa gjorde en himla kul grej när dom gifte sig. Dom hade förberett bordsplaceringen och sen tryckt upp som små foldrar med diverse snapsvisor och gjort en karta över borden där de satt ett nummer vid varje plats och sedan skrivit ngt roligt om personen som satt på platsen. Eftersom alla inte känner varandra sen innan så var det många som fick sig ett gott skratt plus att man kom på en massa roliga samtalsämnen och slapp den där pinsamma tystnaden. Hoppas de går bra för dig nu iaf! =) Saknar dig här uppe i Piteå. Kram Sandra

2008-08-27 @ 22:23:11
URL: http://sacka.blogg.se/
Postat av: Angelica (Leka)

Grattis Anna, vilken rolig nyhet! Hoppas brölloppsplanerna går bra och att du ser till att uppdatera så man får reda på vad som händer. Håller tummarna för dig här uppe i Piteå! Många kramar

2008-08-28 @ 21:04:10
URL: http://theheartbeatofanangel.blogg.se/
Postat av: emmpo !

Hej anna! Grattis grattis till giftemålet !

Du är saknad !



kram emmelie eriksson

2008-08-29 @ 14:10:18
Postat av: Nikolina

Du kommer att bli den finaste bruden ever :)<3

2008-09-04 @ 22:43:20
Postat av: teddy

ohhhh wawawaaaaaaaaaam - bröllop på G ser jag ju :)

Vad skoj. När är den stora dagen?

2008-09-08 @ 04:42:31
URL: http://caitlin.blogg.se/
Postat av: Fru Evelina

haha ja bröllopsvärlden är verkligen en värld för sig =)

lycka till med allt och grattis!

2008-09-08 @ 12:11:50
URL: http://evelinas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0