Bortgjord lärare x 2

Jag har ju hängt ut mina elever och nu är det dags att hänga ut mig själv!

Följande utspelade sig på en lektion igår:

Jag: Jag såg en sådan dålig film i helgen...svensk
Eleverna: Vilken då?
Jag: Vet inte om ni har sett den...Solstorm...med Isabella Scorupco...hur dålig som helst...

En tjej i klassen räcker försynt upp handen:
 - Mina farbror har regisserat den filmen...

Nu ställdes jag inför ett val - släta över eller hålla fast vid min ståndpunkt:

- Hm...så dålig var den inte...jag gillar ju inte Isabella Scorupco...och jag tyckte att boken var bättre...
Eleven: Författaren till boken sa till min farbror att hon hade önskat att hon skrev boken enligt hur filmen är...för filmen är så bra...


I fredags hade jag mina kära SpMe3a...vi håller på med kristendom just nu som inte är min "hetaste" religion inom Religionskunskap A...
- Kan ni räkna upp evangelierna...?
En elev räknar upp fyra evangelier..
- Och vilken är den femte...kom igen nu!!!
En tjej i klassen räcker upp handen och säger:
- Det finns bara fyra evangelier, Anna!

Såååå bortgjord...men man kan ju snurra till det ibland. När jag drar mig till minnes var det på den tentan jag satt och grät, hade minnesförlust och höll på att bryta ihop...men det är ju ingen ursäkt...jag borde ju veta!

Over and out
Y.S
/A

Kommentarer
Postat av: Katarina

Jag håller på dig. Solstorm är säkert en skitfilm, och vad vet väl en författare egentligen? 4-5 evangelier... vad spelar det för roll? I läraryrket ingår dessutom att förvirra eleverna så att vi kan behålla vår rätt att få tvåla till dem ibland, och på den fronten verkar du lyckas rätt bra :)

2008-04-10 @ 09:30:45
URL: http://markattis.blogspot.com
Postat av: klara

"ne men alltså, ehm, ääh, *host* du kan ju hälsa din farbror att den var väldigt vackert filmad......"

2008-04-10 @ 22:17:06
URL: http://klarasofia.blogg.se
Postat av: Viveca

Hehe, önskar jag varit där. Kan du inte göra bort dig lite inför vår klass också
:P

2008-04-11 @ 18:49:02
Postat av: Madde Karlsson

Hahaha, skönt att veta att man inte är den enda som öppnar käften utan att tänka först. Kram

2008-04-12 @ 17:01:01
Postat av: suss

uppdaterar min blogg enbart pga din begäran nu ;) måste erkänna att du faktiskt klantade dig lite (solstorm&evangelierna) men vad vore livet utan sånt?

2008-04-16 @ 23:37:00
URL: http://charms.blogg.se
Postat av: Rebecka

HAHAHA! BLEV VYKORTEN BRA?!??! haru satt upp dem?! ahhhaha

2008-04-22 @ 22:04:37
URL: http://rebeckatea.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0