Ett samtal från en hysterisk pappa...

Sitter på jobbet och klockan 07.55 ringer min sambo nästan helt hysterisk. Han är nu pappaledig och tycker att det är skitjobbigt att hitta kläder till Saga varje morgon. I något svagt ögonblick igår kväll lovade jag att lägga fram kläder till henne. Samtalet följer nedan:

- Jag hittar inga kläder och du lovade att lägga fram kläder!!!
- Men Anders...jag sitter på jobbet och kan inte hjälpa dig...ser du en brun body som ligger överst i lådan??
- BRUNT!!! Det är ju en tjej förihelvete...hon ska gå med pappa på stan och kan inte ha brunt.
TÄNK TÄNK TÄNK ANNA...du fixar det här...du kan jobba och samtidigt sköta hemmet från jobbet...
- Gör så här...ta ut alla tröjor och bodys från lådan och lägg på sängen....och så väljer du...
- Vilken storlek har hon då??
- 74
- 74??? Varför ligger det en massa bodys i storlek 68 här...??
- Nu är det så här att hon fortfarande kan ha några i 68 så jag har låtit dem ligga kvar i lådan. Men ta en i 74 så är du safe.
-74...är inte det för stort??
Nu suckar jag tyst för mig själv...
- You´re not helping out here...
- Ahhh nu hittade jag en grå- och rosarandig...
- Perfekt. I lådan under hittar du ett par grå byxor som matchar...
- Grå byxor!!!??? Hon ska ju ha jeans ju...
Ännu ett attribut för att få gå med pappa på stan.
- Okej...ta på henne jeans.
- När du kommer hem ikväll ska du gå igenom hennes lådor och lägga fram kläder för hela veckan!
- Okej!
- Bra!
- Hej då älskling...
- Hej.

Det är väl så här det är att vara en working mum...men han är duktig på att vara pappaledig...fixar det alldeles galant och varje dag när jag kommer hem från jobbet är Saga hel och ren och har kläder på sig!!!


Over and out!
/A

Kommentarer
Postat av: Madelene

Ååååhhhhhh, jag skrattar så jag gråter!!!! Det där är ett manligt fel jag lovar....Simon brukar få på sig Emilias pyamasar...men det e ju bara att låtsas som om det regnar

2007-09-06 @ 09:02:48
Postat av: Rebecka

åh, haha

2007-09-06 @ 16:42:44
URL: http://rebeckatea.blogspot.com
Postat av: Jimmy

Bra val av man, anna ;D

2007-09-06 @ 22:14:23
Postat av: Jimmy

Jag svarar på din kommentar i min blogg här; jag får väl komma upp til skolan och ta ett "rejält snack" med dig eller så :S

2007-09-09 @ 00:00:05
Postat av: Annsan

Fniss, nu lättade du verkligen upp i min "måndag hela veckan" vardag...Edde har också storled 68 i byrån fast han nu har stl 80. Saknar er!!! Kram kram

2007-09-11 @ 10:29:41
Postat av: Stellan

Hej Anna, tänka sig, lever du ännu? ;P

2007-10-02 @ 21:31:07
URL: http://skrivarskivling.blogg.se/
Postat av: madde

men hallå! BLOGGTORKA nuva? SKRIV!

2007-10-03 @ 16:14:28
URL: http://straightjacketfeeling.blogg.se
Postat av: stina

Anna för tusan, här gnäller du på mej för att jag inte uppdaterar min blogg, har nu satt grepen i rumpan på mej själv och skrivit tre inlägg sen du la din kommentar om den stackars pandan..
Det är dags nu Anna, update your blogg!!

2007-10-05 @ 12:01:53
URL: http://www.stinastar.com
Postat av: TONY I LONDON!!!!

http://nicolaeandkate.blogspot.com/

2007-10-08 @ 23:36:02
Postat av: Anonym

Hmmm...nu vet ju jag som din kollega att du sällan är på jobbet innan 9...

2007-10-27 @ 20:30:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0