Hjäääääääääääälp...jag har förlorat en av mina förmågor!

Har ni sett Heroes? Om inte...serien handlar om ett gäng människor som har fått speciella förmågor: självläkning, osynlig, resa i tiden och så vidare...

Jag var en av dessa...jag hade en speciell förmåga...shoppning!!! Jag kunde när som helst på dygnet ge mig av på ett shoppingäventyr. Jag var "The Master of Shopping". Nu har dock min superförmåga tagits ifrån mig. Det började när jag var i Barcelona för några dagar sedan. Hade sett fram emot några finfina dagar i 20-gradig värme och ändlös shopping. När så tiden var inne för den magiska Barcelonashoppingen fanns den inte där...glöden! Den var helt borta. Jag som brukar stanna utanför skoaffärer och prata med skor precis som folk stannar utanför en djuraffär med små hundvalpar i fönstret...Hej...åhhhh vad ni är fina....inte ska väl ni sitta där alldeles ensamma i fönstret...vill ni följa med hem??...Nu gick jag bara förbi skoaffärerna och konstaterade krasst: Äh...jag går inte in...jag kommer ändå inte orka prova ett par skor. När vi kom till till ett av det största shoppingcentrumet (centra?) i Barcelona blev jag genast hungrig och insåg att det var viktigare att jag fick mat i mig än att springa i affärer...Ghhaaaa...hör ni?? Mat före shopping? Lås in mig!!! Det hela slutar med att jag tvångsshoppar två plagg...på HM!!! Ja, ni läste rätt...vårt älskade svenska HM som finns i varje gathörn i Stockholm.

Sista dagen hade vi några timmar över innan flygbussen skulle gå...tappert följde jag med in till Plaza Catalunya där den största shoppinggatan finns...förvandlades ganska snabbt till en lite snorig unge på 5 år som tycker att shoppa med mamma är det tråkigaste som finns. Ville hellre sitta på en bänk utanför! Det värsta av allt vara att jag hade lite presentpanik...åker man utomlands så ska man ha presenter med sig hem. Slutar med att jag hittar en rosa munkjacka till Saga på Zara...och Zara finns ju inte i Sverige? Eller?...Resten av presenterna handlade jag i butiken på flygplatsen...

Nu ska jag göra ett nytt försök...pröva min superförmåga på nytt...jag ska ta en sväng till Nacka Forum...wish me luck...

Y.S
/Anna

Kommentarer
Postat av: Jimmy

Gick det bättre i Nacka då? ;P

2007-10-28 @ 22:05:04
Postat av: stina

Jag var tvungen att gnugga mina ögon!! DU HAR UPPDATERAT BLOGGEN! Grattis! Hoppas tankeverksamheten vaknat till liv så man får läsa lite mer frekvent Anna-skvaller!

Kram på da!

2007-10-29 @ 00:39:22
URL: http://www.stinastar.com
Postat av: Maria

Jag kan bara hålla med =)

2007-10-29 @ 12:16:01
Postat av: Madde

VA!? Vad har hänt?! Inte kan det vara så att Anders har smittat dig med ngt? antishopping basillen eller?
Hoppas att det går att bota...

2007-10-29 @ 12:20:00
Postat av: Madde

Visste väl att det var ngt övergående....
Hörde minsann om stövlarna ;)
Kramiz

2007-10-30 @ 08:37:32
Postat av: Madelene Karlsson

Nej, det får inte var sant! Hur ska jag klara mej om inte du rycker in och uppdaterar mej. Du får ha en mode hotline på telefon om du inte hinner shoppa med mej.

Hälsningar
Vilse i modeträsket

2007-10-30 @ 09:06:26
Postat av: Petra

Anna, det tar emot att säga det...men det kan vara åldern! Jag lider av samma problem...var i Malaga i våras och skulle "storshoppa", hade sparat separat shopping-kassa och allt. Vad hittade jag? Ingenting! Ville mest ligga och lata mig, tyckte det var JOBBIGT att gå i affärer. Slutade med att jag köpte smink för alla sparade fin-pengar på flygplatsen. Vi behöver rehabilitering! Kram :-)

2007-10-31 @ 11:54:32
Postat av: Anna-Karin

Rackarns. Skulle det hjälpa om jag erbjöd dig att betala min vinterjacka?

2007-11-01 @ 22:59:04
Postat av: Anna

Anncie Anncie!! Du är ju för rar...köpte mig nyss en ny frisyr...det hjälpte lite i alla fall...tills jag skulle föna själv dagen efter och den inte låg lika slätt som när jag gick från frissan.

2007-11-02 @ 22:32:17
URL: http://ata.blogg.se
Postat av: Angelica (Leka)

Ledsen Anna, den rosa munkjackan som du köpte till Saga kunde du säkert lika gärna ha köpt hemma i Sverige, Zara finns nämligen i Stockholm :D

Låter som en allvarlig sjukdom du har där, hoppas den inte smittar av sig de är ju mycket som ska handlas innan Studenten :D

Kramizzar Angelica

2008-05-26 @ 20:32:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0