Vill ni se en stjärna...SE på MIG!!...i min Singstarfantasi!!!

För några helger sedan blev vi hembjudna till våra kompisar Tommy och Bisse. Med i paketet ingick även deras 4 barn...Efter en trevlig middag med fondue (varför äter man inte det oftare) så åkte deras Singstar fram. För alla er som inte vet vad Singstar är så är det...KNARK!! Skämt åsido...Singstar är ett TV-spel i Karaoketappning. Man sjunger i varsin mikrofon och tävlar mot varandra. Körde mitt gamla vanliga race med total ångest inför att behöva sjunga när andra lyssnar...ska ja?...Nej...Jo...Nej...Till sist tog jag mod till mig och grabbade mikrofonen. Tog fram mitt trumfkort: The Final Countdown...Min motståndare blev Charlie 5 år...Charlie 5 år har aldrig hört The Final Countdown...men det gjorde inte mig något. När jag slog honom med ett antal tusen poäng och han stod med tårar i ögonen var mitt samvete 500 mil bort. Det är så det funkar i Singstar...man blir en tävlingsmänniska i klass med elitidrottsmän...samvete och att låta barn vinna existerar inte. Sedan sjöng jag och förlorade mot två 11-12-åringar som inte ens var födda när Rosa och Attack Ooooade hela natten...men de har övat till dessa låtar och sätter varenda ton. Min kompis Ann (som blev mamma i helgen - GRATTIS) säger att man kan fuska i Singstar. Det gäller att sjunga falskt hela tiden...inte som Ann och jag...aldrig falskt...Tyvärr sjöng dessa tjejer klockrent...Nu ska jag också öva...Ska ta mina sista sparpengar och köpa ett Singstar...Singstar är KNARK och starkt beroendeframkallande.

När vi var i fjällen för några år sedan hade någon tagit med en karaokemaskin och jag och Ann sjöng hela kvällen parallellt med ett konstant intag av rödvin. När klockan var tre på natten och jag satt i ett hörn av soffan gungandes likt en mentalpatient och väste fram tonerna till Eagle Eye Cherrys Save tonight...


Och idag blev jag ett år äldre...suck...


Over and out...

Y.S

/A


Kommentarer
Postat av: katarina

Grattis!Hoppas det blev en rolig födelsedag.
Hoppas även att vi får tillfälle att höra din skönsång.kram katarina

2007-11-27 @ 21:33:08
Postat av: Jimmy

Då har du inte testat Guitar Hero än ;) Grattis på födelsedagen Anna! 29 är ingen ålder ;)

2007-11-28 @ 00:40:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0